ႏုတ္ေရးမယ့္ဧရိယာအျပင္ေနာက္ထပ္ အေရးၾကီးတာက ဘားအယူအဆပါ။
တခါတည္း တြဲေရးသြားတာေပါ့ဗ်ာ။ စည္းခ်က္တခ်က္စီရွိေနတဲ့ ဒိုေရမီဖာဆိုလာတီကိုေရးပါ့မယ္။
ဒီေနရာမွာ အေျခခံဆိုတာေလးေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ၾကပါစို႔။
ဂီတဆိုတာ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ၾကတယ္ဆိုရာမွာ လူ႔အသံကို တုပျခင္းမ်ိဳးပါ။ လူေတြရဲ႕စကားသံဟာ ကီးအမ်ိဳး အနိမ့္အက် အမ်ိဳးဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ မသာယာဘူးေပါ့ဗ်ာ။ သာယာတဲ့အသံေလးေတြစုထားတာကို သံစဥ္လို႔ေခၚေတာ့ သံစဥ္ဆိုရာမွာ မကြာေ၀းလွတဲ့ frequency ေလးေတြရွိေနပါတယ္။
တီတီတာတာ ဆိုတတ္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသံမွာ အနိမ့္အျမင့္ေတြ နည္းေနပါမယ္။ အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္မွာေတာ့ အနိမ့္အျမင့္ေတြမ်ားလာမယ္ေပါ့။ ဟိုတုန္းအခါက ဂီတမွာ သံစဥ္ ၅ ခုပဲရွိပါတယ္။ ဒီကေနတိုးတက္လာေတာ့ ၇ သံစဥ္ရွိလာတယ္။ အမ်ားသိတဲ့ ဒိုေရမီဖာဆိုလာတီ ေပါ့။
ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔နားက လြယ္လြယ္လက္ခံတာပါ။ ေနာက္ေတာ့ frequency သေဘာတရားေတြထြန္းကားလာေတာ့ အဲဒီ ဒိုေရမီဖာဆိုလာတီ ရဲ႕ၾကားမွာ တျခားအသံေလးေတြ ရွိေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒို ဒီ ေရ ရီ မီ ဖာ ဖီ ဆို ဆီ လာ ထာ တီ ဆိုျပီး ၁၂ လံုးျဖစ္လာပါတယ္။ သူ႔ကို ၁၂ သံခ်ီလို႔ေခၚပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ၁၂ သံခ်ီက ၇ သံခ်ီထက္ အဆင့္ျမင့္တယ္ဆိုျပီး ၇ သံခ်ီသံုးတဲ့ ျမန္႔မာ့ဂီတကို အထင္ေသးႏိုင္ပါတယ္။ အထင္မေသးသင့္တာကို မယ္ဒလင္တီးဖူးတဲ့သူ စႏၱရားတီးဖူးတဲ့သူေတြသိမွာပါ။ ျမန္မာ့ဂီတမွာသံုးတဲ့ လံုးတြဲေတြကိုၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္။ လံုးတြဲဆိုတာ အမ်ိဳးမတူတဲ့အသံေတြတြဲတာကိုပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပဳစုသြားဖို႔စိတ္ကူးရွိပါတယ္။ ၁၂ သံခ်ီေလးျပန္ဆက္ၾကပါစို႔ဗ်ာ။
ဒို=1=C
ေရ=2=D
မီ=3=E
ဖာ=4=F
ဆို=5=G
လာ=6=A
တီ=7=B အစရွိတဲ့ သံစဥ္ေတြဟာ
ဒို ဒီ ေရ ရီ မီ ဖာ ဖီ ဆို ဆီ လာ ထာ တီ
1 1# 2 2# 3 4 4# 5 5# 6 6# 7 1
1 2b 2 3b 3 4 5b 5 6b 6 7b 7 1
C C# D D# E F F# G G# A A# B C
C Db D Eb E F Gb G Ab A Bb B C ဆိုတာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
ေအာက္ကပံုေလးဟာ [ 1 2 3 4 ][ 5 6 7 1] ဆိုတဲ့ တစ္သံကို စည္းတစ္ခ်က္စာနဲ႔ သံစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ညာဘက္စြန္က တစ္ေပၚက တခ်က္က အကန္႔ ၆ ကိုေရာက္သြားလို႔ပါ။
အဆင္မေျပရင္ Right Click မွ Delete Note လုပ္ျပီး အသစ္ျပန္ေရးေပါ့ဗ်ာ။ C5 D5 E5 F5 G5 A5 B5 C6 တိုကိုေရးလိုက္တယ္ဆိုတာကို အေပၚကပ္ရပ္မွာ ေျပာင္းလဲေဖၚျပေနတာကိုသတိျပဳပါခင္ဗ်ာ။
Play လုပ္ျပီးနားဆင္ၾကည့္ပါခင္ဗ်ာ
သံစဥ္ေလးမ်ားဖန္တီးျခင္း(၄)
ကိုပခန္း, Friday, 22 May 2009
Labels:
သံစဥ္ေလးမ်ားဖန္တီးျခင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Comments :
Post a Comment